I en annan del av Vasa


Vi svennejävlar med svenskt påbrå och majlen drog en onsdagsfylla på hollu pallo, alla var inte lika glada nästa
dag, och ikea har äntligen plockat fram julen! Inte en dag för tidigt!

Min wc lampa har gått sönder och jag får inte bort lysröret, så jag duschar, simmar och pudrar näsan
i mörkret, mysigt! Och volvon som har en tendens att dö ut, återupplivades idag, för en stund!

Idag har jag klappat får och gjort en teini etikett till min mammas äppelsylt som jag
donerade till skeppsråttorna i lägenheten 2 trappor längre upp!
 

Sep. 23, 2012




blir att leva på 29 cents pika gröt en vecka eller två för att jämna ut budgeten, tur jag fått 2 paket så det lär väl räcka!






helg

Dagarna blev plötsligt långa utan skola,tv, internet och kompisar :( som tur finns radio x3m . Kände lite sympati med alla krapulerande idag att jag också sov några timmar idag på dagen i ren tristesse. Finns inte mycket att göra just nu, lämnade delvis bort kryckorna redan igår men går lite trögt fortfarande plus att jag går som en gammal gubbe, men förhoppningsvis flyttar mina nya grannar in i helgen - och har tv, så jag har nånting att göra om kvällarna ;) hehe,
Imån ska jag iaf åka hem och klappa schneyder extra mycket och lämna in studieplanen på nätet, eftersom jag inte har något ännu ( mobilt räknas inte!!!)

skola, gulis och rullstol


Skolan hittills har väl känts sådär, men gulisen, ofc gulisen, var skitkul! Så kul att jag också skippade
vår enda lektion idag, till mitt försvar tror jag att jag håller på att bli sjuk!

Gillade inte vårt tema och kände mig som en tattare hela kvällen men jag fick ju åka rullstol genom stan och
på ollis haha, till helgen ska jag försöka lämna kryckorna hemma, för då ska pervotytöt ha sitt nästa möte,
dvs,baaaren!

Hejdå Fanny, min trognaste läsare!

Fotbilderna fortsätter



20 fd. stygn och en botanisk djungel gömde sig under gipset. Ut kom ett tanigt ben och en svullen fot,
vad man kunde se med ögat och röntgen såg det hittills bra ut och någon värk har jag inte direkt lidit av.
Nästa steg är att lära mig gå igen och återknyta kontakten med mina vadmuskler. Var mycket skönare
att vara sängliggandes kan jag säga så här i efterhand..

Varje steg känns som om man trampade på spikar och foten sväller lätt upp, vilket
ska vara helt nomalt, däremot är jag lite bekymrad över dess färg, antar den inte ska vara blå.



Fötter




Har nog aldrig tagit så mycket bilder av just mina egna fötter som under de senaste sex veckorna,
japp jag är inne på den sjätte och förhoppningsvis sista veckan med gipset på nu!

Det svarta sträcket på högerfoten på första bilden visar var snittet på vänstersida skulle komma,
ett nästan identiskt kom också på högersidan, fast någon centimeter kortare om jag minns rätt,
stirrade mig blind i 3 dagar på de där sträcken iaf!

Känns så overkligt att ett snabbt litet snedsteg kan få så stora konsekvenser så lång tid efter,
det här är fortfarande bara början som sagt, får ångest av att bara tänka på framtida *operation/er..
(*= antagligen)


Lördag när den är som bäst


Grattis slash sista måltiden med sabina :(
senare mys för hela slanten på bräändööjjen med kosinerna!




RSS 2.0