mysen


på väg!


veckovild


Tisdag betyder tisdagsöl, inte ollis!

everyone leaves

 
 
 
 

bäst

 

Snö


måndag



Jag bakar inte bullar idag!

Detaljer


 

Höstlov är för losers!


Har inte haft något höstlov men haft lika kul ändå, i måndas gjorde jag och charlotta hemmagjord nutella,,

.. och nutellacrepes med banan! I tisdas gick egentligen vasaloppet av stapeln, men 3 lägenheter senare gav vi upp i stormen och förfestade istället eftersom..

,,tisdag betyder ju ollis! Nästa dag hade vi utfärd till munsala från skolan och på kvällen låg jag, fanny och
majlen framför tv i matkoma och såg på jackass!

I fredas hade jag bedömningskörning/andra skedet och på kvällen blev det mexikanska fatet hemhemma slash kasa i Brändö! På lördag vankades det inflyttningsfest längre upp på gatan och vi var såklart väl förberedda..

.. inför den hårda studietiden och kom med mat, julgran & jesus! Som vanligt leder alla vägar till ollis sen,
why oh why frågar jag mig själv.. Men idag har jag och Nora slagit våra kloka huvuden ihop och haft en
mini studie cirkel inför morgondagens tent, vi lät smarta för stunden iaf!
 

Nu är veckan slut!


Satt på hem ljuva Helsingby med mamma i fredas och dog i matkoma, igen, tacos varje fredag och jag får be!
Faktiskt skönt med diskmaskin för omväxlings skull och Schneyder såklart!

På lördag gick jag på Disco. Disco Ensemble närmare bestämt med Jakki, Mumin, Kim och Göran.
Mittiallt vaknade jag upp från koman och inser att jag står själv, omringad av en massa headbangande finnar
som bygger på sin vanliga lördagsfylla. Disco var suveräna och mina kompisar hittade jag längst fram i slutet
av konserten, nåjaa sen blev det ollis!

veckan är inte ännu slut



Fredag, igen, äntligen! Veckan har bestått av roligheter och regn, onsdags cosmopolitan, "studiebesök"
shoppat inflyttningspresenter till våra grannar längre upp på gatan och så hade jag tänkt pigga upp mina hardworking kompisar med nybakta bullar när de slutat skolan/kom ur verkstan, bullarna blev goda iaf!
Men änn är veckan inte slut!

and thats who i am

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



























Suggested by imjustadreamaway


Suggested by pricelessprincessnai

God

http://d24w6bsrhbeh9d.cloudfront.net/photo/5552984_700b.jpg

Bra vecka


I måndas rörde jag en pensel igen, efter ett uppehåll på typ, 6 månader? Sen lämnade Lilly 2 potatisar vid lunchen två gånger den här veckan?!! wtf liksom..int okej!

Bakade muffins och bjöd på kaffe i början av veckan och pratade skit i mys/skitvädret!

Utsikten från skolan är det inget fel på, när lektionerna är tråkiga kan man alltid räkna båtar. Firade helgen med romantisk middag för 2 men med mat för minst 6, har ätit rester hela helgen!

I torsdas var jag barnvakt och på lördag badade jag i ett tiny tiny badkar, älskar o bada!!!

I fredas bakade jag och lotta pepparkakor & på lördag blev det hotellfrukost med sandra och becka, låg i matkoma helhalva lördagen, när jag väl uppstått igen hämtade vi en frys istället, jag bärde locket - de andra frysen!

Jag bakade en snigel, en noshörning, ett knäckebröd, iittala glas, ett får och en häst, på lördag festade jag till det med en partyhatt vid grannarna, helgen blir såååå lång när man bara dricker vatten..
 

1 månad efteråt


De mindre bilderna är för en månad sen - de större från idag!

Idag är det 1 månad jämt sen gipset togs av och hela härligheten blottades igen.
Ca två veckor senare gick jag nästan fullt på foten med kryckorna, en vecka till på det med bara en och väldigt ringrostigt helt utan. Men för ungefär en vecka tillbaka är jag helt kryckfri men just in case har jag fortfarande de hemma. Går bra upp i trappor men går trögare ner eftersom jag bara kan ta ett trappsteg i taget. Fortfarande väldigt stel vilket gör att jag går sakta och blir lätt trött i foten. Sväller fortfarande upp ibland och är varmare
överlag, but I am titanium - bokstavligen..

Nåjaa, min högerfot är nu också ca 2400 euro dyrare än den vänstra till på köpet!

RSS 2.0